onsdag 14 januari 2015

Sociala medier


Det här med att ha olika mediala fönster mot allmänheten är inte helt lätt.
Man kanske har både Facebook, Twitter, Instagram, blogg och en egen hemsida.
Sen ska man försöka förmå folk att hitta rätt ingång för att få tillgång till det man vill läsa eller se.
Det är inte helt enkelt.
För många använder endast en av alla dessa sociala medier.
Frågan som lätt dyker upp är om man verkligen behöver alla dessa olika fönster för att synas.
Jag vet inte hur det är med den saken.
Personligen så har jag alltid varit aktiv på olika former av sociala medier, för att jag tycker att det har varit intressant.
För många år sedan så byggde jag en egen hemsida till mig och Anders, för vår ordinarie verksamhet.
På den tiden så fick man testa sig fram med olika html-koder för att se vad som fungerande eller inte fungerade.
Sen blev koderna allt mer avancerade och svåra att begripa.
Nu kan man ju skapa en egen hemsida med några få klick.
Och man kan skapa en egen Facebooksida eller ett twitterkonto lika kvickt.
Men det som man förr eller senare alltid kommer tillbaka till är ju det där med innehåll.
Vad spelar det för roll om man har en massa olika sociala fönster mot allmänheten om man inte har något som helst innehåll?
Och frågan kvarstår: måste man vara aktiv i alla dessa fönster?

Jag har inget bra svar.

Men eftersom jag är en egen företagare sedan 1986 - och är därför ständigt på jakt efter nya uppdrag och nya arbeten som en del av försörjningen, så tycker jag att det känns bra att kunna tala om att man finns och vad man kan göra.

Min hemsida har varit uppe i flera år, men jag har inte gjort någon reklam för den alls.
Det är för övrigt en av de saker som jag har valt bort.
Att använda reklam på min hemsida eller min blogg.
Dels för att jag inte tycker att det har varit nödvändigt - och dels för att jag inte tycker att det finns särskilt stor ekonomisk vinning i att sälja reklam på sin blogg eller hemsida.

Om du vill kika på min hemsida - och ge feedback så finns den HÄR!

















I morgon är det dags för filmvisning av "Sune i fjällen" för dagliga verksamheten här i Örebro.
Det ska bli kul att se och höra reaktionerna från alla dessa underbara brukare och personal som kommer för att se Sune och hans galna familj i fjällen.
:)


Inga kommentarer: