fredag 20 januari 2012

Ska man vara "god"?

På julafton sändes detta lilla avsnitt på p1, där jag filosoferar över om det är bra att alltid vara "god".

Lyssna: Vid dagens början

I dag håller jag på med tusen och en saker - och då mitt uppe i all stress så råkade jag hitta min gamla samling av vinylskivor.
Oj.
Det var roligt!
Men när jag hittade en LP-skiva med Billy Gezon så undrar jag om det verkligen är min skivsamling.
Och så en bildskiva med Samtha Fox..
Det är verkligen inte min!
Måste vara nån som vill skämta med mig.
Hoppas jag...

4 kommentarer:

imse sa...

Är det nåt fel, förutom på mig då, för jag får inte igång det lilla avsnittet?

Det här under lyckades jag ju minsann få igång.

imse sa...

Så där, nu hoppade det igång. Intressanta diskussionsämnen det där. Kan man fördjupa sig mycket och länge i.

Godhet vill man ju gärna tro är gott, men syftet kan ju vara ett annat också.

Osjälvisk godhet är nåt av det finaste som finns. Godhet för att göra gott. Sån godhet behöver vi mer av.

Anonym sa...

Att vara god är väl att vara motiverad av kärlek och omtanke, och se bortom andras tillkortakommanden. Men vem klarar det alla sina livsdagar....?
Men att kasta en stackars groda genom luften sätter jag inte under kategorin "god".
Inte mer än rätt att det dåliga samvetet möljade på några år. ;o)))
Kul att lyssna på dina kluriga filosofier!
Kicki

Pernilla sa...

Se där, Samanhta Fox. Trösta dej med att hon förmodligen fans i många skivsamlingar, i smyg.
/P