lördag 8 januari 2011

Det har gått bra.

Det är nytt år.
Hurra.

Ja, det var ju ett tag sedan. Men det är fortfarande hurra, tycker jag.

I slutet av förra året var jag och gjorde en väldigt spännande sak.
Jag gick en intensiv utbildning i hypnos.
Jag är oerhört fascinerad av detta.
Att det fungerar behöver jag inte fundera på längre.
Jag VET att det fungerar.
Och det är KUL.

Som i detta lilla videoklipp när Josefin Crawford hypnotiseras till att tro att ordet "bra" är något helt annat.
Det är ingen fejk.
Det fungerar fantastiskt bra!



Han som hypnotiserar heter Fredrik Praesto och det var av honom som jag lärde mig att själv hypnotisera.
Även om jag inte ännu har testat den där typen av hallucinogena varianten av hypnos.
Men övning ger färdighet!

Hypnos i den här formen handlar väl i grund och botten om en koncentrerad form av avslappning.
Och när hjärnan blir mottaglig för information som på ett positivt kan ersätta gamla tankemönster som inte längre är särskilt kreativa så kan hypnos vara ett sätt att:
* bli av med fobier
* minska flygrädsla
* öka självförtroende
* minska ångest
och mycket annat.

Jag har själv testat på flera olika personer.
Kan bara säga som det är: Det fungerar!

4 kommentarer:

Ting sa...

Intressant!
Och jävligt spännande!

imse sa...

Wow så spännande! Det skulle jag verkligen vilja lära mig.
Själv lärde jag mig reiki för några år sedan, det är också spännande. Och det funkar.

Anki sa...

Åh vad jag skulle vilja tro jag med!! Och BLI hypnotiserad. Övertygad. Av med ett icke önskat tankemönster...bl.a :-)
Säg till om du har vägarna förbi Tyresö! En liten boksignering i lokala bokhandeln eller så! :-)

MiaE sa...

Oj! Jag fick mig allt ett hysteriskt skratt där. Vansinnigt roligt!