fredag 14 januari 2011

Datavisionen

Kan Datavision vara nåt för framtiden?
Ja, det kan man ju undra...




Lite skrämmande när man ser detta och inser att inslaget inte är från 1642 eller 1712.
Det är från 1979.
När jag var 15 år.

Tid är intressant.
I år är den 2011.
I spegeln ser jag en farbror som i år fyller 47 år - och ändå känner jag mig som knappt torr bakom öronen.

Lustigt uttryck att vara "torr bakom öronen".
Varför skulle man vara extra blöt just där?

Jag sitter just nu och skriver som en galning på årets Bertbok "Bert och friheten".
manuset ska vara klart på måndag - så jag har ganska klart för mig vad jag ska syssla med under helgen...

I går var jag i Stockholm och föreläste för förskolelärare.
Det var riktigt kul!
Jag pratade om värdet av att våga utsätta sig för livet som händer.
Ibland måste man våga testa att göra saker man aldrig gjort tidigare.
Ibland lyckas man och ibland blir det fel.
Det största misstaget man kan göra är att ständigt gå omkring och oroa sig för att göra ett.

Efter min föreläsning fick alla ge omdömen av de två dagarnas föreläsningar.
Min föreläsning fick enbart femmor i betyg.
Utom från tre stycken som gav mig tior i betyg istället.
Det kändes riktigt roligt!

Här är en bild från i julas.




Jag överraskade familjen med att vara utklädd till en grön gubbe.
Det var ingen som hade förväntat sig att denna figur skulle dyka upp som assistent till tomten.
Den gröna gubben hade inget riktigt språk, men han gjorde sig förstådd genom vissa märkliga ljud istället.
Som en livs levande "Linus på linjen", om någon minns det?



Nå.
Nu är det dags att återvända till skrivandet av Bertboken.

Fridens alla människor och ha en UNDERBAR helg!

4 kommentarer:

Susjos sa...

Hejsan!
Näe,någon farbror blir du aldrig! Ålder är bara en siffra har någon sagt till mej,det lever jag på!
Grattis till ditt självklara betyg på bara 5:or,och t.o.m några tior! Hurra!
Skulle verkligen vilja lyssna på dina föreläsningar någon gång...

Apropå namn så heter jag Birgitta Susanne,och ville förstås kallas Birgitta när jag var liten,för det tyckte jag var så fint. Men tilltalsnamnet var och är Susanne-som ju förstås blev Sussie under många år.
Trevlig helg önskar jag dig också!
Kram från Susanne- en ung tjej på 50 år!!!

Fredriksson sa...

Datavision, det hade jag missat men det kanske beror på att jag var fem år då, tokblöt bakom öronen alltså:)

Är det en greenscreen dräkt du har på dig? Den kan du ju göra massor med kul med:)

Linus på linjen är en favorit, jag har faktiskt målat upp honom på köksväggen, det tycker jag är fränt:)

Anki sa...

Ha en underbar helg du med - det ska jag ha! Mina "småtjejer" fyller 21 år imorgon!! Vad hände!?

Kram Anki (förskollärare som tyvärr inte var med på föreläsningen!)

Anna sa...

Hej Sören! Jag följer ofta din blogg och har nu också läst "Prins Annorlunda". En mycket välskriven bok som verkligen berörde och vad ni har kämpat, är mäkta imponerad.

Linus på linjen är ju helt underbar.

Ha en bra dag

Anna