onsdag 27 oktober 2010

NU är en viktig stund

I går var jag och Anders i Stockholm och presenterade den tänkta Sunefilmen tillsammans med Hannes och Patrik, för en filmkonsulent på filminstitutet.
Ska bli spännande att se vad de tycker.

I dag har jag haft svår ångest.
Det stavas KVITTON!
Ja, jag trodde inte att det var SÅ många kvitton som skulle ordnas och sorteras och arkiveras.
Det är kvitton från slutet av juni.
Påminnelsen från sommaren är oundviklig och jag känner sorg över att den försvann så snabbt.
Stunderna försvann hysteriskt kvickt.

För några veckor sen lät jag producera upp ett par låtar som jag har skrivit genom åren.

En av de bästa låtarna som jag har gjort, enligt mig själv heter "NU är av Gud". Den kan ni lyssna på om ni klickar på den här länken.

I morgon är det mer kvitton och annat pyssel.
Sen är det fredag och då ska vi signera böcker i Göteborgsområdet.
Vi är där mellan fredag och söndag enligt följande schema:

Fredag 29/10
Stenungsund 12-14
Kungälv 15-16

Lördag 30/10
Backaplan 11.30-12.30
Järntorget 13.00-14.00
Frölunda torg 14.30-16

Söndag 31/10
Borås 12-13
Lerum 14-15
Allum 16-17

Har ni vägarna förbi - kom och hälsa på!

Fridens och god kväll på er alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en fin sång.
Blir berörd.

Har skrivit mycket om liv och död senaste tiden. Att jag inte kan tänka framåt. Bara nu. Kan känna förväntan, men inte längta på samma sätt längre.
För att ständigt gå och vänta på en annan dag blir så fel.

Kanske är den här dagen en lycklig dag om jag ser tillbaks på den i morgon.


Var rädd om dig och dina närmaste.

Å så ser jag fram mot er nästa Sune-bok!!

Minna sa...

Underbar sång!

Hälsningar från andra sidan Atlanten!

Fredriksson sa...

Alltså det är ju typiskt att jag inte läst din blogg på några dagar. Missade ju helt at ni var i Götet i helgen. Hade jag vetat det hade jag kommit förbi och sagt hej, men ja nu missade jag det.

Ser dock att ni är på allum så kanske hinner dit och säga hej.
Om inte säger jag hej nu i kommentaren!

Hej sören!:)