onsdag 20 januari 2010

Glamour?

Vaknade på hotellet i Malmö.
Sov ganska dåligt, som jag alltid gör av någon anledning den första natten.

Kvällen i går satte igång en massa braiga tankar om Sune och långfilm och det känns i hela kroppen att det är NU vi ska göra den här filmen, och den ska bli så där bra som vi vet att den kan bli!

Många pratar om hur bra Sunes Jul och Sunes Sommar är - och jag tycker också att de blev bra!
Men faktum är att många saker föll bort och fick styras upp på grund av omständigheter som ingen kunde råda över på ett sätt som gjorde att slutmaterialet kanske hamnade på att bli cirka 65-70% bra.
Tycker jag.
Sune till exempel var inte särskilt intresserad av att skådespela så vi fick anpassa manuset därefter.
Om man läser böckerna så är ju Sune ganska mycket en som får saker att hända.
han är INTE bara en passiv betraktare av tillvaron.

Och som alla vet så är det så mycket GLAMOUR med att bo på hotell och så.
Se bara den underbara utsikten från mitt fönster:



Man ser ju hur hela Malmö glänser och blänker och visar upp sin vackraste sida till mig på morgonkvisten.
Faktum är att jag först misstänkte att jag hade vaknat i Moskva när jag tittade ut genom fönstret.
Exakt så där såg det ut från mitt fönster när jag var där första gången.
Samma gråa husfasader som stirrar tomt ut i tillvarons förgänglighet.

*andas djupt*


Nog om detta.

Jag tycker att det är märkligt att Aftonbladet inte har blivit stämda för rasism efter det här klippet:



Tycker att den apan påminner lite VÄL mycket om USA:s president.
Har jag fel?

Ja.
Nu blir det frukost.
DET är alltid trevligt på hotell!

Goder dag!

7 kommentarer:

B i t t e sa...

*s* Ja, Aftonbladet får se upp! Din utsikt från hotellet kan verkligen få den mest tillitsfulle att känna sig lite darrig och låg, hoppas frukosten motsvarade dina förväntningar istället!

imse sa...

Men Malmö som är en sån underbar stad, hoppas ni får se några av stans bättre sidor.
Husen på bilden är lite för fräscha för att kunna förväxlas med Moskva. Nåt gråare, tristare och trasigare än Ryssland, har jag aldrig sett.

Ha det!

♥ Sanna ♥ sa...

haha hur hittar du allt...
Hoppas att du får en grymt bra hotellfrukost nu istället och mysig dag i Malmö ;)
KRAM

Anders Sparring sa...

När vi var på semester i Frankrike förra sommaren hade vi med oss två DVD:er till våra barn (födda 01, 04 och 06): Sunes Jul och Sunes Sommar.
Och det brukade sluta med hela familjen framför TV:n, till långt in på natten.
Så hatten av.

fröken Elin sa...

Haha, ab kanske får akta sig!
Jag vill också ösa beröm över Sunes jul. Det är fortfarande den julkalender som mina elever (9-10 år) gillar bäst. Vilket jag tycker är extra kul eftersom jag var i deras ålder när den gick på tv.. Det är dessutom alltid succé att ha någon av era böcker som högläsning, eleverna älskar när fröken skrattar så hon gråter! ;-)

Anonym sa...

TAck för dagens skratt!
Livet kan ju vara på olika sätt och jag ska försöka länka in mitt favoritklipp just nu. Det försvinner nog snart så du får titta snabbt om du är intresserad. Obs du ska välja klippet "25 miljoner till Curt".

http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Goteborg#abPlayer_main_362079

Fö är det så att vi bor i Paradiset. (Allt är relativt)

Kram Grynet

Anonym sa...

kan inte annat än ösa lovord över både sunes jul och sunes sommar också! förra året blev det inte svt:s julkalender, utan en fantastisk jul med sune och pappa rudolf!