måndag 7 december 2009

Noteringar från en måndag

Då var det en ny vecka.
Lugnet lägger sig efter en intensiv helg med signeringar.

Kul att träffa både läsare och köpare.
Och så klart även Bloggisar, som vågar dyka upp!
Sussanne dök upp vid Stinsen.
Jättekul!




Det är lite speciellt när man träffar på kompisar, som man tidigare bara har mött på bloggarna.
Framför allt är det väldigt, väldigt KUL!
Skriver det som en uppmaning till alla som har möjlighet att dyka upp på någon signering, eller nåt annat tillfälle.

I dag öser regnet ner här i Örebro.
Då känns det ganska fint att sitta inne och skriva.
Bertmanus står på dagens program.
Och bokning av tåg till Mantorp inför i morgon.
Sen blir det signering i Linköping.
Men bara för mig. Anders är upptagen med annat i morgon kväll.
Så om någon av er dyker upp där så får ni stå ut med att det endast är jag.

Och så en liten önskning från en dam i Estland.
Hon önskar sig...
Ja, vad önskar hon sig?



I dag börjar klimatkonferensen i Köpenhamn.
Hörde på radion om att Indonesiens president hade stora förhoppningar på konferensen.
Och när jag hörde hans namn så tänkte jag att "det är inget namn jag vill säga tio gånger i snabb följd när jag är full"

Han heter Susilo Bambang Yudhoyono.

Jag kan väl erkänna att jag är lite sugen på att heta Bambang i mellannamn.
Måste vara lite trevligt.
Eller PangPang.

Jag vet..jag HAR sjuk humor.
Men på nåt vis så blev hela klimatkonferensen lite roligare på en gång.
För ämnet är ju inte enkelt.

Klimatet är något som alla delar över hela världen.
Ingen kan ställa sig utanför den frågan.
Det något land beslutar påverkar ett annat land.
Luften är gränslös.
Den bryr sig inte om var det ena landet slutar och det andra tar vid.
Därför kan jag tycka att klimatkonferensen även har en möjlighet att vara inledningen på en global fredskonferens dessutom.
Det vore väl också en kittlande tanke?

Hur som helst - åter till skrivandet.

Ha en fin dag, alla!

7 kommentarer:

Susjos sa...

Hej du Sören Bambang! Jag är glad att jag vågade komma fram igår :),det var så trevligt att få träffa er!
Rekommenderar varmt andra bloggisar att passa på och hälsa på er när ni far runt i Sverige :)
Ha en bra måndag,trots regn och rusk...

imse sa...

Susilo Bambang kan väl platsa som en figur i era böcker. Låter riktigt gulligt.

Komma fram och hälsa, vete fåglarna om jag skulle våga. Jag är så blyg och försynt. Inte alls lika kaxig live, som på bloggen!

Anonym sa...

Jo, jag skulle absolut fram och hälsa men då man bor i en avkrok så blir det aldrig aktuellt.
På tal om sjuk humor så har jag ett bok/pocket tips: "Brev till samhället" är skriven av "Eric Ericson". För er som inte redan läst den tycker jag det är ett måste. Skrattade själv så att tårarna rann. Har införskaffat en liten bunt som jag tänker förära till några utvalda som julklapp.
Ninni

Gert Frost sa...

Tack för en - törs jag säga det? - behaglig blogg. Eftertänksamhet är en bristvara.

Kenta Boström sa...

Och det är roligt att träffa dig/er också, senast var 2005 på bokmässan i Örebro. Ser fram emot den 19'e.

Anonym sa...

Jag har haft ett fadderbarn som hette Bambang. Han var en söt rackare som jag alltid kommer att ha nära min hjärta, fast jag inte har en aning om var han befinner sig i dag.
Men jag vet vart jag befinner mig i dag och det är ganska skönt.
Eller.
Det är jävlarimig underbart!

Varm kram och Heja Susjos som tog steget fram och sa hej till "gubbarna":-p

Anonym sa...

Förresten! Hoppas ni fixar morgondagen utan tolk och att sola skiner på er i morrn.
P.s Ta med varm mjölk. Det finns sånna däringa chokladklubbor ni kan sno och göra er varm choklad om det blir kyligt.
Fast det är knappast troligt.
Det blir nog full rulle skulle jag tro.

Å se upp i trafiken!
Go Hjul!