fredag 11 september 2009

Kändisdjungel...

I kväll börjar ett nytt program på TV4.
"Kändisdjungeln"
När jag hörde reklamen om den i går efter Idol så skrattade jag högt:
"I en djungel i Malaysia står 10 förväntansfulla kändisar och väntar.."
Det lät som om "kändisar" var någon ny sorts djur som de har upptäckt i Malaysias djungel.
Lite som apor.
"Förväntansfulla".
Inom mig så ser jag en flock bisarra djur stå och vänta förväntansfullt på mat av sina skötare.
Tv4 visste nog inte hur roligt det där lät.
Jag vill inte se programmet. Men kommer troligen se det i alla fall.
Bara för reklamens skull.

Och tänk er - om Heino kunde vara med på ett hörn...




Och tänk sen om de kunde få sällskap av denne man:


Vad fint med bollarna från Ikea eller Mc Donalds.
Och två nakna flickor av okänd anledning.
Och lägg därefter till Pippi Långstrump..???
Hur tänkte de där?
Får inte riktigt till logiken alls.
Men det kanske bara är jag?

Och "Ta av dig skorna"??
Det tycks vara så att de har tagit av siog mer än bara skorna.
Och läser man titel efter titel på skivan så blir allt bara mer och mer underligt.
Tycker jag.

Så åter till skrivtipsen från i går...

Blir lite rädd när jag upptäcker att det nästan såg ut som författarmyten när jag var uppe i Hälsingland förra veckan.
Det var jag, min dator och en flaska rödvin.
Brrr...



Det är INTE någon bra idé att skriva med alkohol i kroppen.
Det blir inte alls nåt bra.
Bara lååång-tråkigt...

Har fortfarande ont i ryggen.
Men en ny frisyr.
Alltid något.

I dag fredag.
Skönt.

Ha en fin dag alla ute i världen.
Och glöm inte att andas.

6 kommentarer:

imse sa...

Har sett trailern, men inte fattat vilka kändisar som egentligen är med. Har nog inte så bra kändiskoll.
Om det är kuliga djur med i programmet så tittar jag, annars får det nog vara. Ja, jag menar riktiga djur, inga kändisodjur.

Ha en bra fredag själv!

♥ Sanna ♥ sa...

Idol blir det för mig kan inte låta bli att bli generad och tycka det är pinsamt eller alldeles underbart det är som en drog...;)
Önskar dig en fin Fredag och hoppas att ryggont försvinner.
KRAM

Malin sa...

Ja man måste ju bara se vad det är för spektakel som dom har hittat på i djungeln!?
Känns som om att dom börjar ha lite ide´torka på 4:an:)
Skivomslaget var ju helt underbart!!
Haha!
Ha d bäst!

Mia S sa...

Jag skulle vilja krama ett "kändisdjur"!

Varför ska dem ut i djungeln ? Robinsson finns ju redan !

Och sen så behöver man inte vara ensam i Hälsingland, jag är där ibland, jag kan vinka från andra sidan sjön om du vill :)

Trevlig fredag och kram på dig !♥

Kenna sa...

Tycker hela kändis livet verkar vara jobb i bur.
Hade du med dig VOLtaren med dig till hälsing land ;)
Nä det var elakt sry.
Krya på dig och se tv´n från golvet.
Brukar vara bra att ligga hårt.
Kenna

Sarah sa...

Spankyou!
Kramelur tillbaka ;)