lördag 15 augusti 2009

Det är lördag

Och när det är en sån skön Lördag så blir man ju lite sugen på att lyssna på Johnny Cash.
Eller nåt..

Den här är i alla fall FÖR charmig!!!



5 år är hon.
Söt?
Ja!!

Svaret på mitt förra inlägg för min del är:
Det beror på behovet.
Vuxentid kan vara allt mellan att umgås en stund med mig själv i ensamhet till att passa på att umgås med vänner och bekanta på krogen.
Det kan vara i stillhet eller i rörelse.
Allt beroende på var behovet är störst för tillfället.


Hemligheten om hälsa för både sinnet och kroppen är inte att sörja för vad som har hänt, oroa sej för framtiden eller att förvänta sig problem, men att leva i nuet, vis och ärlig.

Ha en fin lördag alla!

3 kommentarer:

Tina sa...

Håller med fullständigt,man ska leva i nuet.
Man mår inte bra av att oroa sig för vad som ska hända eller tänka på vad som har hänt.

Jag tycker låten "Allt ordnar sig" är en underbar låt.
Hoppas att den kommer upp som youtube klipp.

Ha en fin helg!

Lallis - liv och leverne sa...

Hon är inte så lite charmigt söt heller!:)

Riktigt tänkvärda ord .
Det är ju ändå inget man kan göra åt det förflutna och i samma stund som man börjar oroa sig för vad som komma skall, stannar en massa braiga energier upp, och kan lika gärna ställa till det på ett sätt som inte hade hänt annars,dessutom.
Och de energier som man kunde lagt på nuet, försvinner iväg på onödig oro.

Vi är lite komplicerade, vi människor.
Ända tills vi kommer på att vi inte är det.

En fin helg till dig också!
Kram Lallis

Carina - den gråa pippin sa...

Oj, det låter som om jag skrev på din blogg!

Det är ju precis vad jag känner. Att göra vad dagssinnet säger. Även att inte sörja för vad som varit... står även inne hos mig då jag "avslöjar" mitt tidigare anonyma inlägg på en snacksida.

Att leva i nuet är sunt för sinnet.

Ha en bra dag, vecka, månad...liv