onsdag 20 maj 2009

Rom stod kvar

Nu är jag tillbaks i Sverige igen efter några härliga dagar i Rom.
Det är en mäktig plats det där, som man kan säga väldigt mycket om.
Men det ska jag inte göra nu.
det skulle bli ett sinnessjukt långt inlägg - och såna är det ändå ingen som orkar läsa.

Här kommer ett par bilder i alla fall.






En föreställer en mumie. Den har sett sina bästa dagar. För ganska länge sen.
En annan bild föreställer en annan som också har sett sina bästa dagar. Det är den där gubben med skägg.
Sen finns det även en bild på en mumifierad katt. Även den har sett sina bästa dagar för ganska länge sen.


Jag kanske skriver mer om resan till Rom vid ett annat tillfälle.

Goder kväll!

6 kommentarer:

Daniel sa...

Om man ändå hade möjlighet att besökaa rom (står på min reselista dock!) Väntar på dina reseminnen och tips!

Lallis - liv och leverne sa...

Rom är en plats som nog inte alls hade gjort ont att besöka. Om man nu inte blev en mumie. Fast det blir man väl inte om man inte är dö.
Och då gör det nog inte så ont.


Välkommen till Sverige.
Här är det ju också fint.
Även om man är ganska så van.

/Lallis

Anonym sa...

Det låter toppen att du har haft det härligt i Rom,men jag har saknat ditt bloggande.
/tina.c

Cina sa...

Ja, visst är Rom en härlig, mäktig plats att vara på!

Anonym sa...

Har aldrig besökt Rom. Inte ens Italien! Men du såg verkligen utvilad ut! välkommen tillbaka!
Hoppas att dagen blir som du önskar! Kram anna

ullrika sa...

ååh. Rom. jag vill också...