torsdag 21 maj 2009

En liten film från Rom

Sista kvällen i Rom var vi i ett underbart område som heter "Travastere".
Många mysiga krogar som ligger tätt, tätt och på många sätt var det som om man klev rakt in i filmen "Lady & Lufsen".

Så plötsligt vid en krog stod det en grupp tjejer och hade en egen typ av gatuteater...



Hysteriskt kul var det i alla fall!

Det var lite roligt att någon valde att göra nåt annat än att sitta och tigga vid vägkanten eller föreställa Frihetsgudinnan och stå stilla i flera timmar.
Jag fattade inte vad teatern handlade om, men det spelade ingen roll.

Skriver Sune nu!
Jag har haft en inflammation i höger arm så jag har inte kunnat skriva på en vecka.
Det gör fortfarande ont när jag skriver, men nu är det på bättringsvägen.

På måndag är det författarbesök i Torsby.
På tisdag författarbesök i Mantorp.
På onsdag författarbesök i Ronneby.

9 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken kulig film:)
Jaha; inflammation i armen. Kunde den inte satt sig någon annan stans?
I ett ögonbryn eller i öronsnibb så att den inte var så mycket i vägen?
Fast å andra sidan..den där jag inte skojar, så ; AJ!
Och bra att det är bättre.
Ha en fin helg.
/Lallis

Jeckan sa...

Ja, det där var ju skitkul! Fattar inte heller varför ingen skrattar...

Susanne sa...

Sitter här och asflabbar!!! Har dom ingen humor i Rom????

imse sa...

Ja, har de ingen humor där nere?

Ta det lite lugnt med skrivarmen. Sånt där har en tendens att bli långvarigt.

Ha en trevlig helg!

Susjos sa...

Åh,har du varit i Rom!! Va härligt! (Själv kom jag hem från Spanien i natt,inte helt fel det heller)
Jag har också ätit ljuvlig mat i det underbara området som väl heter "Trastevere" i Rom, om jag inte minns fel. Men missade (slapp?) denna teater?!

sara sa...

Hahaha.. det var det roligaste jag har sett på länge!!

Lena-fena sa...

Trastevere är underbart! Var i Rom för ett par år sedan och konstaterade att det just är i Trastevere man ska vara. Många fina uteserveringar, som sagt, och roliga små butiker. Vill dit igen!

Anna-Lena sa...

Ha ha ha... nej jag fattar inte att ingen skrattade! Det var ju roligt ju!..

Anonym sa...

I want not concur on it. I regard as nice post. Especially the designation attracted me to be familiar with the intact story.