torsdag 23 april 2009

Det är torsdag igen, minsann..

Dagarna går galet snabbt just nu, tycker jag.
Det är faktiskt torsdag igen och det innebär att det snart är fredag, dessutom.
I dag är en sån där "fixardag" med massor som ska fixas och ordnas.
Papper, kvitton, räkningar och några mindre manusändringar skall hinnas med under dagen.
Och så ett antal samtal som måste ringas.
Samtal som "måste ringas" tycker jag sällan om.
Tycker att det är roligare med samtal som man vill ringa.

I kväll är det en träff på Haga Biblioteket här i stan inför ett projekt som ska dras igång i höst tillsammans med biblioteken.

Och i morgon har jag ungefär lika mycket pyssel med samtal och mail och manus som ska fixas iordning.
I dag fick jag ett roligt brev på posten.
En liten film.
Ett pilotavsnitt av en eventuell TV-serie som vi hoppas mycket på.
Eftersom det fortfarande inte är något klart så kan jag inte berätta vad det är för nåt.

Piloten ser bra ut i alla fall.

Här är en helt annan liten film.



Och håll med om att det är skönt med vår?

Må så gott alla torsdagsgäster!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det är underbart med våren för då vet man att det går mot sommaren.
Och i helgen ska det visst bli varmt & soligt,skönt =)

Ha en bra dag!

Mvh Tina.C

Susjos sa...

Härlig apriltorsdag minsann...tittar in och säger HEJ!

Storarvid sa...

Håller med..
VÅREN ÄÄÄÅÄR BÄÄÄÄST. Allt det roliga framför sig....
O Torsdag, bara nedförsbacke till helgen....

Mia S sa...

Tordag med ärtsoppa och pannkakor grädde och sylt, gott !!
Och kika in hos Sören...
och sol, vår och varmare väder !
:-D
Ha det gott...kram..

Susanne sa...

NU, beställde jag just biljetter till föreställningen i sommar, Berts Bravader. Blev så sugen när jag läste på din sida. Vi har skrattat så mycket åt denna gosse så jag kände att jag måste få se honom in real life. Tar med gubben och minstingen på en helkväll.
Må gott i vårsolen =)

Madlar sa...

Imorse låg frosten på bilrutan men när jag åkte hem från jobbet 7 timmar senare var det +17. Alldeles, alldeles underbart!

Eva sa...

Jaaa!!! Jag håller med!!

Anonym sa...

Vårsolen är härligt varm. Var den idag i alla fall! Sen tog jobbet över och jag hann inte ut i det vackra vädret. Är dock klar nu! Skönt!
Hoppas att du mår bra och att de dina är helt ok!
Ha det gott! kram Anna

Pernilla sa...

Hallå där, hur tänker du nu? Hur roligt tycker vi det är att läsa om hemliga projekt som vi inget får veta om? Men det är klart, det kan ju bli kul, kanske, med det vet vi ju inget om. Det blir ju så när man inte vet vad det är man ska veta, eller inte veta.
/P

ylvisen sa...

Skickar bara en trevlig helg-hälsning! Har inte haft så mycket tid till att lusläsa alla bloggar, ska bli bättring på det!

kram ylvisen

Anonym sa...

Kikar in och lämnar en fredagshälsning! Sonen läser just nu Cyberprinsen och jag tjuvläser också då och då:-)
Tänk om man skulle kunna ta sig till Örebro i sommar och se "den där Bert" också.
Det skulle vara kul!

Nåja.
En dag i taget och nu är det sol och värme på gång.
Det räcker långt det med:-)

Hej hej på dig och njut av helgen!

Lena-fena sa...

Det är alldeles underbart med vår! Satt i parken och läste igår, och tittade ut över hela stan. Fantastiskt!