fredag 26 december 2008

Ut med granen. Eller Grannen?

Här kan man få tips på en lite annorlunda julgran.
Du kan välja på granskit eller ny huggna grannar.
Välj efter tycke och smak.

Lycka till!




Ibland brukar jag fundera på vad vi framtiden komemr blicka tillbaks på och undra "hur tänkte vi då?"
På precis samma sätt som vi i dag kan skratta åt hur folk tänkte och gjorde förr.
En sak som jag tror kommer försvinna i framtiden är badhus.
Jag menar...om vi alla ska simma omkring i samma badvatten...
Näe. Jag tror att det kommer försvinna helt i framtiden.
Men det är ju förstås bara en gissning.
En annan sån sak tror jag är julgranar.
Inte tror jag att det i all framtid kommer att släpas in ett träd och sättas i en stor vattenfot.
Det är samma sak med teknik.
I dag är det fortfarande spännande att ha BÅDE dator, mobil, kamera, mp3-spelare, nycklar till bilen med mera.
Jag tror att det i framtiden kommer vara samma sak alltihop.
Kanske även frysen och diskmaskinen.
Då snackar vi multimaskin!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha! Ja de nyhuggna grannarna tror jag att jag väljer! Ha ha ha!
Sen har vi gått ifrån den riktiga granen de står på vår gård och runt omkring oss. Det är plastgran som gäller för oss! Eller var det plastgrannarna som var granna... HA en underbar dag!
Kram Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Multimaskin - kanske nästa års julklapp?
Kan ju vara en upplevelse bara det!
Eller inte..
För det låter faktiskt lite läskigt.*s*
Kram L

Niklas Strömstedt sa...

Hm. Spikmatta. Kanske skulle jag önskat mig en sån. Fick faktiskt det helt motsatta - en underbart skön och ny bäddmadrass till sängen.
Och det närmaste spikmatta jag kom var en skruvdragare...

Ha en fin helg!

/N

Anonym sa...

Varken granskit eller huggna grannar låter särskilt lockande. Inte ens till extrapris.

Men badhus!? Åh, kan du inte utveckla tanken. För nu kommer jag att gå och fundera på det. Brukar snöa in på nån grej sådär.

Och hur går det med spikmattan egentligen? Är det någon idé att köpa en sådan tingest?

Ha det!

Christina och Carina sa...

Ut med Julgrannen väljer jag i dag. Skall bli ett rent nöje

Fredriksson sa...

Älskar sånna bilder:) ftersom jag inte fick nån gran kanske jag ska ta och hugga ner en granne och ställa honom i hörnet:) ha ha

Ang spikmatta fick jag googla det, verkar ju bra. Rekomenderas en sån?

Fredriksson

Nastasia sa...

Hi, hi...ja Du det var inte många år sedan folk tyckte att personen, som uttalade att han trodde att alla skulle ha dator hemma inom några år, var helt jäkla GALEN!

Jag var på jobb där just jag fick den höga äran att ha biltelefonen, ja Du såg rätt det var faktiskt BILtelefonen, med mig. De andra var allt lite avundsjuka över det. Det hör till saken att telefonen satt i en sladd till ett bilbatteri...eller i alla fall nå´t lika stort och såg ut så!
Så visst har utvecklingen gått framåt alltid! ;o)

ullrika sa...

jag tror jag dör en smula av glädje! har du hittat skyltarna själv? inte för att det spelar nån roll, blir bara nyfiken på omständigheterna kring vilka de figurerar.

hursomhaver. tack! skitkul!

Storarvid sa...

Joo angående multimaskiner i framtiden. "Ta en tur ut på landet med MObilen, istället för bara som idag bilen".
Angånde det lite kryptiska troligen oavsiktliga innebörden i både julgranskit, och julgrannar så är de faktiskt ganska fyndiga. Varför inte göda rosorna eller gräsmattan med lite julgransskit?? Om man titta på TV, eller läser om allt elende som sker i julens tecken, oftast i kombination med alkohol så är nog inte nedhuggna julgrannar så långt från verligheten heller tyvärr. Hur som hellst så önskar jag dig
EN GOD FORTSÄTTNING SÖREN!!!