tisdag 30 december 2008

Harpo och Jag

När jag var ung (som alltså var typ 760 år sen) så kallades jag ofta för Harpo.
För jag såg ut som han:




Och ofta hade jag konstiga hattar och rockar och halsdukar på mig och såg allmänt ut som ett UFO.
Det hände till och med att någon trodde att jag VAR Harpo Marx.
Jag menar...det skiljer ju några år mellan oss.
Kanske två i alla fall...

Och när jag tänker på Bröderna Marx så tänker jag alltid först på denna lysande scen. Tycker fortfarande att den är helt genialisk. Man ser så väl samspelet i kombination med improvisationen.

Eller hur?


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, en viss likhet finns det.

En underbar filmsnutt.
Groucho har alltid varit en av mina husgudar. Har en liten bok om honom och John Lennon. Det verkar som om Lennon i hög grad inspirerades av honom.

Gott slut och gott nytt!

Strandhs Mia sa...

Nja.. jag tycker mig mera se en likhet med en annan Harpo (som ung)
Jan Harpo Svensson "Moviestar oh moviestar...".. du vet !
Det finns en bild med Harpo och Bananband från 70-talet, där kan man se en viss likhet.(tycker jag)

Men efter tidigare inlägg så ser man ju det man vill se.. eller hur var det nu?

Önskar ett gott slut och ett gott nytt år !

♥ Sanna ♥ sa...

nja likheten är väl inte slående.. men kanske var det hattarna som gjorde det ;0)
ha det gott!