onsdag 26 november 2008

Förberedelser

I dag sitter jag och förbereder mig inför en föreläsning på "Bara vara barn" mässan i Stockholm i morgon.
Jag ska prata om min annorlunda prins, Ludvig och hur livet med honom har berikat mitt eget liv.
Ständigt lär jag mig nya saker.
Och samtidigt så är det som Sokrates sa en gång.
"Det enda jag vet är att jag inget vet"
Passar min enkla hjärna som på många sätt påminner om Nalle Puhs.

Tänker ibland på hur svårt vi människor har för att se saker precis så som de är.
Vi är alla mästare på att sudda ut det vi inte vill se och projicera in det vi istället vill se.
Och när alla andra gör samma sak så kan man undra vem man egentigen möter när man stöter på andra personer.
För de gör ju samma sak med mig.
Det är inte bara det positiva man projicerar. Det är lika mycket det negativa.

Jag känner att det finns en enorm avslappning i belöning som väntar om vi en dag klarar att se saker och människor precis så som de är.

Inga kommentarer: